27 Νοε 2017

Ο καθηγητής Ιωάννης Κουντουράς για τον π. Βασίλειο Θερμό

Έλαβα από οικείους φίλους το κείμενο που αφορά στο αναφερόμενο υβριστικό χαρακτηρισμό εκ μέρους του ψυχιάτρου και κληρικού π. Βασιλείου Θερμού. Με την ευκαιρία αυτή ανέτρεξα και σε μια συνέντευξη που έδωσε σχετικά με την ομοφυλοφιλία και με την ιδιότητα ψυχιάτρου (επ. Καθηγητή Ανώτατης Εκλησιαστικής Σχολής Αθηνών) σε εκπομπή της ΕΡΤ (Στα Άκρα).
            Στη συνέντευξή του τόνισε για σχετική βιβλιογραφία, διεθνή έρευνα, πόλωση, γενετική προδιάθεση και άλλους συναφείς επιστημονικούς όρους. Ακολούθως, ανέτρεξα να δω τα επιστημονικά διαπιστευτήρια της επιστημονικής του ταυτότητας .

            Μια απαραίτητη εισαγωγική παρένθεση: Όπως αναφέρω ως εισαγωγικό πρελούδιο στο πρόσφατο κείμενό μου με τίτλο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου: Abnormalcondition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο» (καταχωρήθηκε πρόσφατα  στα sites Ακτίνες και Τράπεζα Ιδεών), ονομάζομαι Ιωάννης Κουντουράς και είμαι ομότιμος καθηγητής του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο Παθολογία – Γαστρεντερολογία. Φυσικά και δεν ανήκω στη «rétro» κατηγορία. Η πνευματική ζωή και η ζωή της επιστημονικής έρευνας με κύριο σκοπό την πλέον αποτελεσματική προσέγγιση του ασθενούς δεν έχουν συντάξιμα χρόνια. Στον αποδέκτη που θα αμφισβητήσει το τελευταίο (και ορθώς πράττει,  γιατί ό,τι δηλώνει κανείς δεν ισχύει απαραίτητα) υφίσταται ένας ψυχρός, άτεγκτος αλλά αντικειμενικός διεθνής δείκτης που αποκαλύπτει το επιστημονικό διαχρονικό ποιόν του καθενός είτε είναι σοβαρό, είτε επιπολής και ασήμαντο.
            Στον ιατρικό χώρο υφίσταται στο διαδίκτυο το έγκριτο site που λέγεται PubMed (ανάλογα sites υφίστανται για τους άλλους επιστημονικούς χώρους) που ως ψυχρός-κύριος αντικειμενικός δείκτης αποκαλύπτει την επάρκεια ή ανεπάρκεια του καθενός. Εισέρχεσαι στο PubMed, γράφεις με λατινικούς χαρακτήρες το όνομα του ερευνητή (π.χ., Kountouras J) και σε κλάσματα δευτερολέπτου αποκαλύπτεται το επίπεδο της διαχρονικής ή μη επιστημονικής του καταξίωσης ή απουσίας κατεξοχήν στον διεθνή αντικειμενικό χώρο.
            Αυτό που λέει η Αγία Γραφή «οὐ γάρ ἐστι κρυπτὸν ὃ οὐ φανερὸν γενήσεται » έχει σχεδόν πλήρη εφαρμογή, «πέφτει διάνα» στη συγκεκριμένη περίπτωση: πόσες αριθμητικά επιστημονικές μελέτες δημοσιεύονται μετά από ενδελεχή κρίση· σε ποια έγκριτα περιοδικά του εξωτερικού αναφέρονται· ποιος είναι ο δείκτης εμβέλειας των περιοδικών· πόσες αναφορές (citations) λαμβάνουν οι μελέτες του ερευνητή από άλλους συγγραφείς επιστήμονες πάντα του εξωτερικού· πόσες είναι οι αναφορές του, που καταγράφονται στις δημοσιευμένες μελέτες του και οι κριτές επέτρεψαν να καταχωρηθούν κ.ο.κ. (λόγω περιορισμού χώρου δες επιπλέον συναφή στοιχεία στο βιβλίο μου: «Διαμορφούμενα Α, Στο χθες, στο σήμερα, για πάντα. Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσσαλονίκη).
            Συνεπώς, χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά Thermos B ή Thermos V, εισήλθα  στο PubMed και δεν βρήκα ούτε μία επιστημονική δημοσιευμένη μελέτη του. Επειδή δεν θέλω να τον αδικήσω (θα ήταν ανεπίτρεπτό μου drawback), θα επιθυμούσα να με ενημερώσει ποια είναι τα επιστημονικά του διαπιστευτήρια [ως δυνητική grata persona (το εύχομαι!)]. Σε ποια διεθνή περιοδικά της ειδικότητάς του π.χ.,  Am J Psychiatry, Psychol Med, BJPsych, Psychophysiol, Psychoendocrinol ή Psychoneuroendocrinol ή…, δημοσίευσε μετά από κρίση τις δυνητικές μελέτες του ώστε να κατοχυρώνει επιστημονικά αυτά που υποστηρίζει. Αυτά που αποκόμισα από μερικά δεδομένα της συνέντευξής  του και ωσαύτως από την conflict επιχειρηματολογία του ώστε να ισχυρίζεται ότι είναι « ψυχικά ασθενείς όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας», εφόσον ισχύουν, πιθανόν  υποδηλώνουν, επιεικώς επιπολής επιστημονικό background. Εντούτοις, ειλικρινά θα αισθανθώ ικανοποίηση αν μου επισημάνει το σοβαρό επιστημονικό έργο του με βάση τον objective PubMeD index. Άνευ αυτού, το περιεχόμενο των δεδομένων του μένει μετέωρο και οδεύει προς απόρριψη (rejection!), ανεξάρτητα ή όχι από την αναφορά και καταγραφή λοιπών επιστημονικών δεδομένων που, μεταξύ άλλων παραμέτρων, πιθανόν να ενέχουν και προσωπικό ψυχιατρικό bias.
Δείτε σχετικά και:

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο κ.Κουντουράς πιστός χριστιανός πάνω απ όλα και καταξιωμένος επιστήμων και διάκονος της Υγείας, εγνωσμένου κύρους και ήθους και με μεγάλη και σημαντική ακαδημαική-εκπαιδευτική προσφορά και συνεισφορά στον τομέα της Παθολογίας και Γαστρεντερολογίας,έθεσε το ζήτημα της επιστημονικής τεκμηριώσεως και βασιμότητος των περί ομοφυλοφιλίας ισχυρισμών, απόψεων και θέσεων του π.Βασιλείου Θερμού προβάλλοντας ουσιώδη, κατά τη γνώμη μου, επιχειρήματα εν προκειμένω.
Κατόπιν τούτου θεωρώ ότι ο π.Βασίλειος θα πρέπει να μην παρέλθη την παρέμβαση του συναδέλφου του αλλά να απαντήση επί του περιεχομένου της.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Από πότε ένας ψυχίατρος αποφαίνεται για την υποτιθέμενη νόσο ανθρώπων που δεν τους έχει εξετάσει;
Είναι κάτι τέτοιο συμβατό με τους όρους της ιατρικής δεοντολογίας;

Ανώνυμος είπε...

Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα π. Βασίλειε. Αναμένουμε με ανυπομονησία την επιστημονική κατοχύρωση των λεγομένων σας. Γιατί ως εδώ και μή παρέκει!

Ανώνυμος είπε...

Με τη σοβαρότητα και γνώση του ακαδημαϊκού να ανακαλύπτει το επιστημονικό έργο του κάθε ενος που μπορεί να ισχυρίζεται οτι θελει, οτι τον συμφέρει ή οτι συμφέρει σε άλλους που ενδεχομένως τον χρησιμοποιουν (για δικους τους λογους)ορθώς τον προκαλείτε να αναφέρει το επιστημονικό του έργο το οποίο βεβαίως είναι δημόσιο. Να δουμε τι θα σας απαντησει ,αν απαντησει.
Το τραγικό κατα τη γνώμη μου είναι ότι ο π.Θερμός ειναι ιερέας Ορθόδοξος και πρεπει να διαφυλάξει το ποίμνιο του ,όπως καθε καλος ποιμένας απο τους λύκους(αιρετικούς),οι οποίοι πιστεύει ότι δεν υπάρχουν!
Ε.Γ.Τ

Ανώνυμος είπε...

Προφανῶς ὁ π. Βασίλειος ἐννοεῖ τοὺς ἀκραίους ζηλωτὰς ποὺ εἶναι ἕτοιμοι νὰ στείλουν στὸ πῦρ τὸ ἐξώτερον καθένα διαλλακτικότερο καὶ καταρτισμένο πλέον ἐκείνων.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ορθώς ασχολήθηκε ο κος Κουντουράς, διότι πολλοί είναι αυτοί που με μια κακώς εννοούμενη μετριοπάθεια, αναδεικνύονται σε πνευματικούς ταγούς, όντας όμως λύκοι με προβιά αμνού (ειλικρινά θέλω να πιστεύω οτι δεν είναι τέτοιος ο π. Βασίλειος). Μην ξεχνάμε οτι και ο Άρειος υπήρξε δεινός ιεροκήρυκας. Εκ των έσω προήλθε...

Ανώνυμος είπε...

Στην Ελλάδα ο καθένας μπορείς να δηλώνει "επιστήμονας". Ειδικά όταν φοράει το ράσο, και προκαλεί με ανορθόδοξες "απόψεις", τότε όλοι (από θεολογικές σχολές μέχρι κρατικά κανάλια) σχίζονται να τον προβάλουν". Η αποδόμηση της ορθόδοξης αλήθειας δεν γίνεται τυχαία.

σχόλιο ορθοδόξου ιστολογίου με αφορμή την επισήμανση του κ.Κουντουρά ότι ο λαλίστατος πατήρ Θερμός δεν έχει ούτε μία δημοσίευση στο pubmed.

Έλενα Χατζηνικολάου είπε...

Κάθε άνθρωπος έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να εκφράζει τη γνώμη του. Όταν όμως μιλάει ως επιστήμονας, και όταν μάλιστα ο λόγος του έχει ως αντικείμενο φλέγοντα θέματα, τότε όσα στοιχεία παραθέτει, οφείλει να τα στηρίζει επιστημονικά. Ο ίδιος ως πρόσωπο, μπορεί να πιστεύει ότι η γη δεν γυρίζει. Όταν όμως εκφράζει θέσεις της επιστήμης, δεν μπορεί να ισχυρίζεται κάτι που η επιστήμη με αποδείξεις το έχει αναιρέσει ή πιστοποιήσει και να ρίχνει ανθρώπους στην πυρά (βλ.όσους αγωνίζονται ενάντια στις αιρέσεις). Νοιώθω πως ο π.Βασίλειος οφείλει να αναποκριθεί στην πρόσκληση και ταυτόχρονα πρόκληση του καθηγητού Ιατρικής κ.Κουντουρά Ιωάννη και να τεκμηριώσει με επιστημονικά κριτήρια τα όσα εκφράζει ως εκπρόσωπος της Ψυχιατρικής επιστήμης.

Ανώνυμος είπε...

Αφού εννοεί τους "ακραίους ζηλωτές" γιατί δεν το τονίζει κάτι τέτοιο και παίρνει όλους η μπάλα;

Ανώνυμος είπε...

To κύριο ζήτημα δεν ειναι αν ο π.Βασίλειος Θερμός έχει δημοσιεύσεις στο pubmed αλλά εάν αυτά που γράφει και υποστηρίζει συνάδουν με το Ευαγγέλιο και την consensus patrum.
Ο επιστημονικός λόγος συχνά μεταβάλλεται στη ροή του χρόνου και αυταναιρείται. Είναι ασταθής. Ο ευαγγελικός και αγιοπατερικός λόγος μένει εις τον αιώνα και δεν παρέρχεται.
Καλά κάνει ο καθηγητής Κουυντουράς και επικαλείται την επιστήμη αλλά αυτή η επίκληση δεν έχει απόλυτο χαρακτήρα. Σίγουρα ο παπα-Θερμός πρέπει να κατοχυρώσει επιστημονικά τα όσα υποστηρίζει αλλά δεν φθάνει κάτι τέτοιο.
Ο παπα-Θερμός δεν κρίνεται κυρίως με βάση το pubmed αλλά τη συμφωνία των γραφομένων του με το Ευαγγέλιο και τους πατέρες.

Ανώνυμος είπε...

μια τέτοια δήλωση του Θερμού εκθέτει, αποκαλύπτει και αποδεικνύει ότι δεν είναι σωστός και σοβαρός ψυχολόγος .

Παναγιώτης Χ.

Ανώνυμος είπε...

« Ψυχικά ασθενείς όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας»...
Απορώ και εξίσταμαι με τον χαρακτηρισμό. H διαπίστωση μετά από επιστημονική προσωπική έρευνα (ως Ψυχίατρος) ή ως ορθόδοξος (ιερέας) σύμφωνα με το Ευαγγέλιο και την Παράδοση της Εκκλησίας;;;
Δηλαδή είναι ψυχικά ασθενείς π. Βασίλειε, οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας οι οποίοι με τα συγγράμματα τους και το αίμα τους υπερασπίστηκαν την Ορθόδοξη πίστη;
Έχετε βιβλιογραφικά κατοχυρώσει τις οιανδήποτε απόψεις σας οι οποίες απορρέουν από λόγο αβάσιμο (no evidence based ) και τις στηρίζετε σε υποκειμενικές θεωρήσεις με λόγια 'πτερόεντα";
Η εποχή των κενών λόγων έχει παρέλθει παγκόσμια πλέον στον επιστημονικό κόσμο. Παραμένει δυστυχώς για εσωτερική κατανάλωση μόνον στην Ελλάδα. ΓΙ ΑΥΤO ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΩΣ ΕΔΩ.

Ανώνυμος είπε...

<> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> +

Πολύ εύστοχη η κριτική θεώρηση του πανεπιστημιακού δασκάλου Ι.Κ.
Εδώ και πολλά χρόνια επιχειρείται από "επιστημονικούς" αλλά και "εκκλησιαστικούς" κύκλους μια ψυχιατρικοποίηση της πνευματικής ζωής των πιστών που αγγίζει τα όρια της αίρεσης!!!
Επιχειρείται όλα να ερμηνεύονται όχι με βάση την πίστη και το Ευαγγέλιο και του Αγίους Πατέρες αλλά την ψυχολογία της συμπεριφοράς και το υποσυνείδητο... την παγκοσμιοποίηση!
Αυτό μπορεί να έχει εφαρμογή σε κάποιες περιπτώσεις γιατί δεν λείπει και η ψυχοπαθολογία μέσα στην Εκκλησία, αλλά δεν μπορούμε να το γενικεύουμε διότι τότε θα πρέπει να πούμε (και δεν αστειεύομαι) ότι κι αυτοί που τα ισχυρίζονται αυτά θα πρέπει να ψαχτούν λίγο καλύτερα με τη βοήθεια κάποιου ψυχιάτρου... Ανέστης.

<> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> + <> +

Ανώνυμος είπε...

Εμετρήθης, Εζυγίσθης και ευρέθης .... ; (τι;;;;;)

Έχει δίκηο ο κ. Ι. Κουντουράς. Όταν επιχειρηματολογείς με την ιδιότητα του επιστήμονα (δάσκαλος- ερευνητής), η βαρύτητα των λεγομένων σου κρίνεται με βάση το επιστημονικό σου έργο και την ανταπόκριση που έχει αυτό στην διεθνή επιστημονική κοινότητα. Εάν τα διεθνή επιστημονικά "metrics" δείξουν ως αποτέλεσμα το "ελλιπής", οι δηλώσεις σου ως επιστήμονα κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ως "επιστημονική φλυαρία συνοικιακού καφενείου".

Ανώνυμος είπε...

Ἐπειδή δέν κατέστη ἐφικτό νά μελετήσω τό ἄρθρο τοῦ π. Β. Θερμοῦ, δημοσιευθέντος στό Περιοδικό "ΣΥΝΑΞΗ" (τ. 141), τά ἀκολουθοῦντα ἡμέτερα σχόλια βασίζονται στίς πληροφορίες, οἱ ὁποῖες παρέχονται ἀπό τήν ἀνακοίνωση τοῦ Γραφείου ἐπί τῶν Αἱρέσεων καί τῶν Παραθρησκειῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς καί σέ ἐκεῖνες τῆς παρέμβασης, γιά τό ἴδιο θέμα, τοῦ ὁμότιμου Καθηγητή κ. Ἰωάννη Κουντουρᾶ .
Κατ' ἀρχήν ἐπιθυμῶ νά δηλώσω ὅτι συμφωνῶ πλήρως μέ τά λίαν εὔστοχα σχόλια τοῦ προαναφερθέντος Γραφείου τῆς Ἱ.Μ. Πειραιῶς μέ τήν ἀπαραίτητη, ὅμως, προσθήκη ὅτι, λὀγῳ τῆς σοβαρότητας τοῦ ὀλισθήματος τοῦ ἀνωτέρω κληρικοῦ, αὐτά ἔχουν γραφῆ μέ δυσανάλογη ἐπιείκεια.
Συμμερίζομαι ἐπίσης τόν προβληματισμό τοῦ Καθηγητή κ. Ἰ. Κουντουρᾶ -ὅσον ἀφορᾶ στήν ὕπαρξη ἀνεγνωρισμένου ἐπιστημονικοῦ ἔργου τοῦ προαναφερόμενου κληρικοῦ-, ἄν καί αὐτή ἡ παράμετρος φρονῶ ὅτι ἐνέχει δευτερεύουσα θέση στή συγκεκριμένη περίπτωση· ὁ λόγος εἶναι ὅτι, κληρικός ὤν ὁ ὁ λαλήσας αὐτά τά "βαρέα καί δυσβάστακτα", κατέστησε ἑαυτόν ὑπόλογον γιά βαρύ Ἐκκλησιαστικό ἀτόπημα.
Ἀσφαλῶς ὀφείλουμε νά εὐχώμαστε οἱ λαϊκοί καί γιά τούς κληρικούς τῆς Ἐκκλησίας μας, γιά νά ὁρθοτομοῦν τόν λόγο τῆς ἀληθείας καί ὄχι νά μᾶς παρουσιάζουν τήν ποικίλη ψευδώνυμη γνώση τῆς συγκεχυμένης -καί εἰς παχύ ἔρεβος πορευομένης- "ψυχιατρικῆς" ὡς κριτήριο ἀληθείας._

Κωνσταντῖνος Γ. Καρακατσάνης,
τ. Καθηγητής τῆς Ἰατρικῆς Σχολής τοῦ Α.Π.Θ.

Ανώνυμος είπε...

"Όσον ἀφορᾶ στήν ὕπαρξη ἀνεγνωρισμένου ἐπιστημονικοῦ ἔργου τοῦ προαναφερόμενου κληρικοῦ", ας πληροφορηθούν οι αξιότιμοι κ.κ. ομότιμοι, καθώς και οι αναγνώστες του ιστολογίου σας τα εξής:

Ο παιδοψυχίατρος και πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Θερμός είναι διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και επίκουρος καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών. Έχει μετεκπαιδευθή ως "επισκέπτης επιστήμων" (Visiting Scholar) στο Πανεπιστήμιο Harvard, στο Boston University, στο Boston College και στο Andover Newton. Βιβλία του έχουν μεταφραστή στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ρουμανικά, Βουλγαρικά και Ισπανικά. Είναι ο διευθυντής έκδοσης του περιοδικού "Ψυχής Δρόμοι". Για το σύνολο του έργου του έχει εκπονηθή μεταπτυχιακή εργασία (master thesis)στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Balamand στο Λίβανο, η οποία κυκλοφόρησε στα Αγγλικά, στη σειρά European University Studies, από τον εκδοτικό οίκο Peter Lang. Το 2014 εργάστηκε επί τρίμηνο ως επισκέπτης ερευνητής (Visiting Research Scholar) στο Institute for Medical Humanities, του Πανεπιστημίου του Τέξας. Δίδαξε για 12 χρόνια στη Θεολογική Ακαδημία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας. Έχει δημοσιεύσει 28 βιβλία, 5 ποιητικές συλλογές, ενώ είχε και συμμετοχή σε 11 βιβλία.

Στον πρόλογο του 650 σελίδων (!) βιβλίου του "Έλξη και Πάθος: μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας" (Εκδόσεις Εν Πλω, Α΄ Έκδοση:Φεβρουάριος 2016), ο συγγραφέας γράφει, μεταξύ άλλων: "Αν σας τρομάζει ο όγκος του βιβλίου χρειάζεται να δώσω ορισμένες εξηγήσεις. Η αρχική πρόθεση, όταν ακόμη αγνοούσα το τοπίο, ήταν για κάτι μικρότερο. Μόλις άρχισα την εξερεύνηση, όμως, ανακάλυψα πως έπρεπε να πλοηγηθώ σε ωκεανό. Όχι μόνο η βιβλιογραφία ήταν αχανής, αλλά και οι τομείς του επιστητού, τους οποίους κάλυπτε, αναρίθμητοι. Πρόκειται για ένα ζήτημα που εμπίπτει στην ιατρική και στη φιλοσοφία, που διερευνάται από την κοινωνιολογία και τη στατιστική, που προσεγγίζεται από τη θεολογία και από την πολιτισμική θεωρία. Πώς να τα βγάζεις πέρα με αυτό το εύρος, χωρίς να προδώσεις τη συνθετότητά του;

Γρήγορα διαπίστωσα ότι βρισκόμουν μπροστά σε ένα επίμοχθο και υπεύθυνο έργο, να ξεχωρίσω το ουσιώδες από μια βιβλιογραφία που περιλαμβάνει εκατοντάδες βιβλία και χιλιάδες άρθρα. Πράγματι, συναντά κανείς άρθρα για την ομοφυλοφιλία σε επιστημονικά περιοδικά, τα οποία εκτείνονται σε απίστευτα ευρύ φάσμα κλάδων της γνώσης, από τη γενετική ώς τη βιβλική ερμηνευτική και από την οικογενειακή θεωρία ώς την κριτική του πολιτισμού. Ίσως αν γνώριζα από την αρχή τον όγκο της δουλειάς, να μην είχα τολμήσει να την αποπειραθώ. (Αλλά κάπως έτσι δεν συμβαίνει και με όλα τα επιτεύγματα της ζωής;) Προσπάθησα λοιπόν να δαμάσω το υλικό αυτό με έναν τρόπο που να παράγει νόημα, πρώτα για μένα και κατόπιν για τον αναγνώστη, αφού αν δεν αφομοίωνα εγώ τη γνώση, δεν θα ήμουν σε θέση να την μεταδώσω. Αν πέτυχα θα το κρίνει ο ίδιος. Αλλά καλό είναι να γνωρίζει ότι το μέγεθος αυτού του τόμου, προέκυψε μετά από αυστηρότατη επιλογή των πηγών!

Πρόκειται για μια προσπάθεια που άρχισε το Δεκέμβρη του 2010 και παραδίδεται πέντε χρόνια μετά. Το πλήθος των παράλληλων ασχολιών επέβαλε άνισο ρυθμό στη δουλειά, αλλά υπήρξαν και περίοδοι εντατικής εργασίας. Μια από αυτές ήταν το καλοκαίρι του 2014, όταν η τρίμηνη παραμονή μου στο Institute for the Medical Humanities (της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Τέξας) επέτρεψε τη συλλογή άφθονου υλικού, κυρίως ως προς το γ' μέρος του βιβλίου. Μια περίληψη του μέρους αυτού παρουσιάστηκε τότε στους καθηγητές και στους μεταπτυχιακούς φοιτητές του Ινστιτούτου. Επίσης βασικές θέσεις του βιβλίου παρουσιάστηκαν σε εισήγηση που ανέπτυξα το Νοέμβριο του 2015 στο συνέδριο της Αμερικανικής Ορθόδοξης Εταιρίας Ιατρικής, Ψυχολογίας και Θρησκείας (OCAMPR) στη Βοστώνη".

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός (Πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών - Δημοσιογράφος) είπε...

Στην Ελλάδα υπάρχει Δημοκρατία και Ελευθερία και μπορεί κανείς να εκφράζεται ελεύθερα. Ελευθερία υπάρχει (πρέπει να υπάρχει) και στην Εκκλησία, για να εκφράζει κανείς ελεύθερα την άποψή του, για να γίνεται εποικοδομητικός διάλογος.

Ωστόσο, όταν η ελευθερία χρησιμοποιείται για να καταπατηθεί η Αλήθεια τού Ευαγγελίου, των Πατέρων, των Οικουμενικών Συνόδων τής Ορθοδόξου Εκκλησίας, τότε αυτή η ελευθερία δεν οδηγεί στη Σωτηρία. Τότε αυτή η ελευθερία (σε βάρος τής Αλήθειας) μπορεί να οδηγήσει στον πνευματικό θάνατο όχι μόνο εκείνου που εκφράζει μη ορθόδοξες απόψεις, αλλά και άλλων οι οποίοι παρασύρονται...

Ιδιαίτερα δε, όταν κάποιος φορά το ράσο τού Ορθόδοξου Κληρικού, δεν είναι δυνατόν να εκφράζεται όπως θέλει και, χάριν τής δήθεν ελευθερίας, να λέει ό,τι θέλει. Άλλωστε, δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς ευθύνη. Η Ορθοδοξία είναι ένας πνευματικός οδοδείκτης που δείχνει και οδηγεί στη Σωτηρία, στην Αιωνιότητα. Εάν όμως π.χ. ένας Κληρικός πάει και αλλάξει αυτόν τον οδοδείκτη και εκεί που μέχρι σήμερα έδειχνε "ΠΡΟΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ", τον στρέψει σε αντίθετη κατεύθυνση, τότε υπάρχει κίνδυνος απώλειας ψυχών, για την οποία θα δώσει λόγο στον Θεό. Και θα δώσει λόγο στον Θεό, διότι δεν είναι όποιος κι όποιος, αλλά εμφανιζόμενος ως Ιερέας τού Υψίστου, εμφανιζόμενος σαν Ορθόδοξος Ιερέας, εξαπατά ανθρώπους και τους οδηγεί στον πνευματικό θάνατο.

Μα, θα με ρωτήσει κάποιος, αυτά όλα τα λες για τον π. Βασίλειο Θερμό; Είσαι κριτής του; Τον π. Βασίλειο, όπως και κάθε βαπτισμένο Ορθόδοξο, λαϊκό ή Κληρικό παντός βαθμού, θα μας κρίνει ο Θεός όχι μόνο για όσα αρνητικά πράξαμε και τυχόν επιμείναμε αμετανόητα αλλά και για όσα τυχόν παραλείψαμε να κάνουμε. Θα μας κρίνει όχι μόνο αν κάποιοι από εμάς κηρύξαμε έναν άλλον Χριστό, κομμένο και ραμμένο στα κοσμικά μέτρα, αλλά και όσοι από εμάς ενώ μπορούσαμε να δώσουμε την εν Χριστώ μαρτυρία, εμείς δειλιάσαμε και αφήσαμε την αίρεση (αυτό το κήρυγμα ενός άλλου Χριστού) να πλανήσει ανθρώπους...

Ευθύνη όμως έχει και ο Μητροπολίτης στου οποίου τη Μητρόπολη ανήκει ένας Κληρικός που κηρύττει έναν άλλον Χριστό. Ευθύνη έχει φυσικά και η Ιεραρχία τής Εκκλησίας τής Ελλάδος και ευρύτερα οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες. Διότι όταν ακούγονται περίεργα "πράγματα", όταν κηρύττονται θολούρες και όχι η σαφήνεια της Αλήθειας τού Χριστού, όταν κηρύττονται αιρετικές θέσεις, τότε ο οικείος Μητροπολίτης αλλά και η Ιεραρχία έχει υποχρέωση να καλέσει τον Κληρικό και να του ζητήσει τον λόγο, να του ζητήσει εξηγήσεις, να αποφανθεί περί των διδασκαλιών του, αν δηλαδή είναι Ορθόδοξες ή αιρετικές.

Επειδή όμως στους καιρούς μας, η Ορθόδοξη Εκκλησία ως Διοίκηση (και όχι ως Σώμα Χριστού) ζει τη δική της κρίση, δεν φαίνεται και πολύ να ασχολείται, δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται και πολύ για το τί συμβαίνει στους κόλπους της, γι αυτό και σήμερα συνεχίζουν να επιβιώνουν διάφορες απόψεις Κληρικών και Λαϊκών, απόψεις που δεν συνάδουν στο Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό Φρόνημα.

Γι αυτό, θα ήθελα να συγχαρώ τα αρμόδια πρόσωπα του Γραφείου επί των αιρέσεων και των παραθρησκειών τής Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, καθώς επίσης και τον Ομ.Καθηγητή τής Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Κουντουρά, για τις παρεμβάσεις τους. Χαίρομαι, διότι δεν αδιαφόρησαν, αλλά νιώθοντας ότι θα έπρεπε να δώσουν τη δική τους Ορθόδοξη Μαρτυρία προς χάριν τού Λαού τού Θεού, κατέθεσαν τις απόψεις τους με βάση το Ιερό Ευαγγέλιο και την Ιερή Παράδοση, γραπτή και προφορική, τής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Απομένει τώρα στον π. Βασίλειο Θερμό, αν θέλει βέβαια, να μπει σ' αυτόν τον διάλογο και να δώσει εξηγήσεις, να παρέχει διευκρινίσεις επί των θεμάτων που έχουν τεθεί, να ξεκαθαρίσει τις θέσεις και τις απόψεις του. Ελπίζω να το κάνει.

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός
Πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών
Πτυχιούχος Α.Ε.Σ. Αθηνών
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη
galanos.andreas@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009657090926

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που κατάλαβα από την πιθανή απάντηση του π.Β.Θερμού γιατί το καταθέτει ως Ανώνυμος είναι ότι υπάρχει ως επισκέπτης της επιστημονικής κοινότητας του εξωτερικού χωρίς κανένα αναγνωρισμένο καταχωρημένο έργο.
Και μια συμβουλή για το 650 σελίδων (!) βιβλίου του: Ουκ εν τω πολλώ το ευ!!! π.Β.Θερμέ! Πάψτε να βιάζετε με τις φλυαρίες σας τη γλώσσα και την κοινή λογική!
Ο.Γ

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμος είπε...
Μου κάνει εντύπωση πως "δεν κατέστη δυνατό" για τον κ. Καρακατσάνη να μελετήσει το άρθρο στη "Σύναξη"! Η διατύπωσή του εξυπονοεί ότι, αν και προσπάθησε να προμηθευτεί το περιοδικό, τελικά δεν κατάφερε να το βρει, ώστε να διαβάσει το επίμαχο άρθρο. Τον πληροφορώ λοιπόν, ότι το συγκεκριμένο τεύχος της Σύναξης (όπως και προηγούμενα τεύχη της) μπορεί να το βρει ……………………………στη Θεσσαλονίκη. Υποθέτω πως δεν αγνοεί ο κ. καθηγητής το βιβλιοπωλείο αυτό, δίπλα ακριβώς σε άλλο, γνωστό θρησκευτικό βιβλιοπωλείο της συμπρωτεύουσας. Σπεύδει λοιπόν, να αποφανθεί περί του άρθρου, γράφοντας ελαφρά τη καρδία βαρειές κουβέντες, βασιζόμενος όχι σε ιδίαν πείρα, αλλά σε σχολιασμό του άρθρου από δύο άλλες πηγές. Όπως ακριβώς και ο ομότιμος συνάδελφός του, που έσπευσε κι εκείνος να τοποθετηθεί, έχοντας διαβάσει προηγουμένως μόνο το σχόλιο επί του άρθρου (!) κι όχι το ίδιο το άρθρο, θέτοντας μάλιστα σε αμφισβήτηση το επιστημονικό κύρος του π. Βασιλείου Θερμού, με το απλουστευτικό επιχείρημα πως απόλυτο και μοναδικό κριτήριο της επιστημοσύνης κάποιου είναι ο αριθμός των δημοσιεύσεών του στο pubmed! Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Τέλος, επειδή η καταληκτική πρόταση του κ. Καρακατσάνη αφήνει περιθώρια παρεξηγήσεων, θα ήθελα να διευκρινήσει αν αυτός, πυρηνικός ιατρός, αμφισβητεί το κύρος μιας άλλης ιατρικής ειδικότητας, της ψυχιατρικής, την οποία θέτει εντός εισαγωγικών, κάτι που θα μπορούσε να εκληφθεί ότι την βάζει στην ίδια μοίρα με την ομοιοπαθητική, για παράδειγμα...

Ανώνυμος είπε...

Δεν αμφισβήτησε το επιστημονικό κύρος του π.Βασιλείου ο κ.Κουντουράς αλλά την επιστημνική τεκμηρίωση των όσων περί ομοφυλοφιλίας υπστηρίζει, ανώνυμε 1/12 6:17 μ.μ.
Όσο για τη "Σύναξη" είναι γνωστός ο αποδομητικός της ορθοδόξου Θεολογίας λόγος και ρόλος της.

Ανώνυμος είπε...

Μολονότι δέν συνηθίζω νά συνδιαλέγομαι γενικῶς μέ ἀνωνύμους -θεωρῶ ἀπαραίτητη καί ἐκ τῶν οὐκ ἄνευ προϋπόθεση σοβαροῦ διαλόγου τή γνωστοποίηση τῆς ταυτότητας τῶν συν-διαλεγομένων (περιποιεῖ, ἄλλωστε, τιμή αὐτή ἡ προϋπόθεση γιά τόν ἐπώνυμο συζητητή)· στή συγκεκριμένη, ὅμως, περίπτωση θά κάνω μία ἐξαίρεση, γιά νά μήν ἀφήσω μέ ἐρωτηματικά τόν ἀνώνυμο σχολιαστή, ὁ ὁποῖος μέ ἀνέφερε προσωπικῶς, ἀλλά δέν θά συνεχίσω τό διάλογο μαζί του. Τοιουτοτρόπως, τόν πληροφορῶ ὁτι:
1. Δέν διαμένω πλέον στή Θεσσαλονίκη, ἀλλά τήν ἐπισκέπτομαι μόνον ὅταν ὑπάρξει κάποια σημαντική ὑποχρέωση. Προσεπάθησα μέσῳ διαδικτύου, ἀλλά δέν μπόρεσα νά ἐντοπίσω τό ἐπίμαχο ἄρθρο.
2. Γνωρίζω πολύ καλά τήν παρρησία, τήν σοβαρότητα καί τήν ὑπευθυνότητα τῶν ὑπευθύνων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς, καθώς καί τοῦ συναδέλφου κ. Ἰωάννη Κουντουρᾶ, καί γιά τόν λόγο αὐτόν ἀπεφάσισα, χωρίς ἐπιφυλάξεις νά συμμετάσχω στό διάλογο.
3. Ἀγαπητέ ἀνώνυμε συζητητή, πῶς μέ τόση εὐκολία γράφετε ὅτι "ελαφρά τη καρδία" γράφω "βαρειές κουβέντες"; Mέ γνωρίζετε προσωπικῶς; Γνωρίζετε σέ ποῖο βάσανο ὑποβάλλω τά γραφόμενά μου, πρίν τά δώσω στή δημοσιότητα; Θεωρεῖτε ὅτι εἶναι ἀναιτιολόγητα αὐτά πού γράφω σχετικῶς μέ τά λεχθέντα ὑπό τοῦ ἐν λόγῳ πατρός; δέν ἤθελα περαιτέρω νά σκληρύνω περαιτέρω τόν λόγο, μολονότι συμμερίζομαι ἀρκετές ἀπό τίς αίτιολογημένες ἀπόψεις τοῦ σχολιάσαντος κ. Ἀνδρέα Κατσιάπη.
4. Ὁ ὑπογράφων δέν εἶναι ἄμοιρος "ψυχιατρικῶν" θεμάτων δεδομένου ὅτι ὅλη ἡ φαρμακοδυναμική καί ἡ κλινική φαρμακευτική "θεραπευτική" ἐφαρμογή τῆς "ψυχιατρικῆς" τῶν τελευταίων δεκαετιῶν ἔχει ἀμεσότατη σχέση μέ τήν Πυρηνική ἰατρική. Περαιτέρω, ὁ ὅρος "Ψυχιατρική" θεωρεῖται διεθνῶς ἀπορριπτέος δεδομένου ὁτι ὅλοι σχεδόν οἱ ψυχίατροι θεωροῦν ὅτι δέν ὑπάρχουν "ψυχικές" νόσοι ἀλλά "διανοητικές διαταραχές", τῶν ὁποίων τό ὑπόστρωμα εἶναι ὀργανικό! Τέλος, θά ἐκπλαγεῖτε, ἐάν εἴχατε τή δυνατότητα νά μελετήσετε τά ἐπίσημα ἐγχειρίδια τῆς Ἀμερικανικῆς Ψυχιατρικῆς Ἑταιρείας, τό DSM4 καί τό DSM5, καί κυρίως, ἐάν εἴχατε πρόσβαση στά σχόλια τοῦ Ἐκδότου τοῦ DSM4, Καθηγητοῦ Ψυχιατρικὴς, γιά τίς ἀνεπάρκειες καί τά μείζονα προβλήματα τοῦ DSM5.
Τέλος, ἐάν αἰσθανθεῖτε τήν ἀνάγκη νά ζητήσετε ἐπωνύμως συγγνώμη γιά τά ἀφορῶντα είς ἐμέ σχόλιά σας, θά ἦταν εὐχῆς ἔργο!
Kωνσταντῖνος Γ. Καρακατσάνης
τ. Καθηγητής τῆς Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς, τῆς ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε ή π.Β.Θερμέ,
αν και θεωρώ πολύ υποτιμητικό σε κάθε περίπτωση τη θολή ταυτότητα της γραφίδας του συγγραφέα,αντί να πλοηγηθείς σε ωκεανό, αντί να μπλέξεις με αχανή βιβλιογραφία, αντί να συλλέγεις αφθονο υλικό από Σχολές του Τέξας, καλύτερα να εντρυφούσες στα κείμενα της Αγίας Γραφής και των Πατέρων της Εκκλησίας μας που είναι φωτισμένοι εν Αγίω Πνεύματι αρδρεύοντας μια ποιμαντική συγγραφή με το καθαρό νερό των ορθόδοξων πηγών.Αλλά, εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί η γλώσσα, ενίοτε και η γραφίδα...
Ο.Γ

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στον κ. Καρακατσάνη και στον κ. Κουντουρά!

Φώτης

Ελάχιστος είπε...

(1/2)
Θα ήθελα στην αγάπη σας να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις και συναισθήματα μαζί σας. Κατέχω επίσης τη διπλή ιδιότητα του πατρός Βασιλείου (Ιατρός και Θεολόγος) καθώς και έναν πολύ σημαντικό και τρισευλογημένο από τον ίδιον γλυκύτατον Κύριον Ιησού Χριστό ρόλο, αυτό του οικογενειάρχη και πατέρα. Είμαι νέος άνθρωπος, μεταξύ 30 και 40 ετών με τις αδυναμίες μου και τις έλξεις του σύγχρονου κόσμου. Έλξεις, που ως άλλες σειρήνες προσπαθούν να αποσχολούν τον εγκέφαλο του σύγχρονου Οδυσσέα και τον αποσπούν από την νοερά προσευχή, τον ομφάλιο λώρο δηλαδή που μας κρατά σε ζωή και κοινωνία με το Θεό, ή αλλιώς το πνευματικό μας οξυγόνο. Παρά τις προαναφερθείσες δυσκολίες και έχοντας πλήρη επίγνωση της ελαχιστότητάς και ματαιοδοξίας μου, προσπαθώ να μελετώ του Πατέρες και το Ιερό Ευαγγέλιο αλλά και να εμφανίζω ένα μηδαμινό ερευνητικό έργο στο χώρο της Ιατρικής και προσφάτως της βιοηθικής. Διάβαζα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις θέσεις του πατρός Βασιλείου αλλά και του σεβαστού καθηγητού κ. Κουντουρά.
Το ερευνητικό και ιατρικό έργο του ακαδημαϊκού δασκάλου κ. Κουντουρά αλλά και η προσφορά του στο χώρο της Εκκλησίας και εν γένει του ανθρωπίνου πόνου είναι γνωστή στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, αν όχι της Ελλάδας. Αισθάνομαι βαθύτατο σεβασμό για το πρόσωπό του και χαίρει της άκρας εκτίμησης μου. Ας είναι κάθε παλμός της καρδιάς μου και ένα Κύριε Ελέησον για τον ίδιο αλλά και ευχή προς ανάπαυση των κεκοιμημένων προσφιλών του προσώπων.
Αναφορικά με τις θέσεις και τις απόψεις του πατρός Βασιλείου, σεβόμενος πλήρως την ιεροσύνη που φέρει και σε πνεύμα αγάπης και επιστημονικού διαλόγου θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: Αν κάποιος μελετήσει την Καινή Διαθήκη (Πατριαρχική έκδοση, Αντωνιάδης 1904) θα διαπιστώσει ότι η μισή σχεδόν ύλη της (από τα 27 βιβλία) αποτελείται από επιστολές των αγίων Αποστόλων. Ποιο ήταν το κύριο μήνυμα και μέριμνα αυτών των αγιασμένων τιτάνων της Χριστιανοσύνης; Να τονώσουν το ηθικό και την πίστη των δοκιμαζόμενων νεοφώτιστων Χριστιανών στα σκληρά και αποτρόπαια χρόνια των διωγμών καθώς και να τους προασπίσουν από τις πλείστες ΑΙΡΕΣΕΙΣ και ετεροδιδασκαλιες. Έχει χαραχθεί βαθειά στη μνήμη και την καρδιά μου παιδιόθεν το χωρίο από την προς Γαλάτας επιστολή του παμέγιστου αποστόλου των Εθνών Παύλου (γνωστού ως και Σαούλ ή Σαύλου) ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω (Γαλ, 8). Επίσης, το 325 στη Νίκαια της Μικράς Ασίας (318 Πατέρες) εγκαινιάστηκε η εποχή των οικουμενικών συνόδων. Θεοφόροι πατέρες από τα πέρατα της Οικουμένης ταξίδεψαν και υπερασπίστηκαν το ορθόδοξο και γνήσιο δόγμα. Ποιος μπορεί να μη φέρει στη μνήμη του και να μην αισθανθεί μια συγκίνηση, μια ταχυκαρδία και ένα δάκρυ να κυλά από τα μάτια του για τον Αθανάσιο το Μέγα, τον Άγιο Σπυρίδωνα, τον Άγιο Νικόλαο Μύρων της Λυκίας, τον Άγιο Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό, τον Μέγα Φώτιο και μετέπειτα Μάρκο τον Ευγενικό αλλά και Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά. Όλοι αυτοί οι δαφνοστεφανωμένοι εκλεκτοί του Χριστού ήταν αφενός εμποτισμένοι από θείον έρωτα, αφετέρου δια άμβωνος και γραφίδας καταπολέμησαν τις αιρέσεις. Η σκέψη μου φτάνει στα σημερινά μας χρόνια, όπου οι τρεις τελευταίοι σύχρονοι αγιοί μας οι μακαριστοί Παϊσιος, Ιάκωβος Τσαλίκης και Πορφύριος Καυσοκαλιβίτης τόσο μα τόσο ευαρέστησαν το Θεό και την Πλατυτέρα των ουρανών, την ωραιοτάτη Παναγία μας.
Αυτοί λοιπόν οι γίγαντες της προσευχής και της αγάπης που τόσα θαύματα τέλεσαν εν ζωή και μετά την οσιακή κοίμησή του, προσευχήθηκαν και για τους αιρετικούς. Έλαβαν λόγω του ύψους της πνευματικής τους κατάστασης πληροφορία από το Θεό ότι μόνο οι ορθόδοξοι φέρουν χάρη. Φτάνω μετά την μαραθώνια αναδρομή μου στον πατέρα Βασίλειο.

Ελάχιστος είπε...

(2/3)
. Πάτερ, εσείς αποκαλείτε σχεδόν σύσσωμη την Εκκλησία και τους εκλεκτότερους των μαργαριτών της ψυχασθενείς; Μήπως αυτή η αυθαίρετη ρύση δεν αντιπροσωπεύει την Εκκλησία; Εσείς με ποιο πνευματικό ανάστημα προβαίνετε σε τέτοιους είδους δηλώσεις; Για το θέμα της ομοφυλοφιλίας. Οι απόψεις σας δυστυχώς είναι λίαν επιοικώς απαράδεκτες, παντελώς αυθαίρετες και αυτοαναιρούμενες τόσο υπό ορθοδόξου όσο και υπό ιατρικού πρίσματος. Πείτε μου αγαπητέ πάτερ και συνάδερφε. Γνωρίζετε τα σόδομα και τα γόμορα; Γνωρίζετε οτι χιλιάδες Αγιών ανά τους αιώνες έχουν τόσο αναλύσει το θέμα της παρά φύσης σεξουαλικής πράξης και έχουν αποφανθεί; και ήταν αποδειγμένα πλήρεις πνεύματος Αγίου! Μόνο τους Καππαδόκες Πατέρες να αρχίσετε να μελετάτε, προλαβαίνετε δεν προλαβαίνετε να „περάσετε ένα χέρι“ μέχρι ο Κύριος να σας πάρει εν μετανοία (το εύχομαι με όλη μου την ψυχή και το σώμα). Υπάρχουν επίσης στην ορθόδοξη παράδοση πάμπολλες μαρτυρίες Αγίων για τον τελωνισμό της ψυχής. Θα σας προέτρεπα να τις διαβάσετε και να επιμείνετε στην αρσενοκοιτία. Γνωρίζετε την ανατομία του πεπτικού συστήματος; Γνωρίζετε τα ελάχιστα περί ορμονών; Πείτε μου μια ορμόνη που προκαλεί έλξη για σοδομισμό του πεπτικού συστήματος ή και οποιασδήποτε άλλης οπής του ανθρωπίνου ή ζωικού σώματος, πλην του αιδοίου, σας προκαλώ. Δεν υπάρχει. Είναι ψυχοπαθολογία. Είναι πασίγνωστο ότι στην Αμερική ήταν καταχωρισμένη ως ψυχιατρική νόσος η ομοφυλοφιλία και λόγω αυξήσεως της „μόδας“ την αφαίρεσαν από τις λίστες για να μην πληρώνουν αστρονομικά ποσά τα ασφαλιστικά ταμεία. Πολλοί έχουν ως πρότυπα τα ζώα για την ομοφυλοφιλία και τα επικαλούνται για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Εκτός από το γεγονός ότι τα ελάχιστα „πειράματα“ περί ομοφυλοφιλίας στο ζωικό βασίλειο είναι απαράδεκτα επιστημονικά μη τηρώντας τα στοιχειώδη και καθοδηγούμενα για να εξυπηρετήσουν κάποιο σκοπό, η εξομείωσή μας με τα ζώα είναι τραγική. Ας κανιβαλιστούμε τότε, ας προβούμε σε αιμομειξία, μιας το κάνουν και τα ζώα. Τι, όχι; Σας προτρέπω να έχουμε ως πρότυπο τους Αγίους μας! Θα μπορούσα να γράφω ώρες και μέρες, αλλά δε θέλω να κουράσω.

Ανώνυμος είπε...

1/3
Και κάποιο τελευταίο σχόλιο προς τους λοιπούς μη ιατρούς αναγνώστες.Χωρίς να γνωρίζω με λεπτομέρειες το βιογραφικό του Πατρός Βασιλείου και να μην έχω διάθεση να τον αδικήσω.Μην εντυπωσιάζεστε γενικά από τίτλους. Αναφέρθηκε πριν σε προηγούμενο σχόλιο ότι ήταν στη Βοστώνη στο Χάρβαρντ ή 3 μήνες ερευνητής. Γνωρίζω προσωπικά δεκάδες για να μην πω εκατοντάδες ιατρούς που στέλνουν γράμματα σε Πανεπιστήμια με βαρύγδουπα ονόματα πχ MIT, Columbia, Stanford etc και ζητούν να παραβρίσκονται για κάποιες βδομάδες. Δεν έχουν ρόλο ερευνητικό ή κλινικό, συνήθως στερούνται και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στις ΗΠΑ (USMLE Steps) και παρευρίσκονται ως φυσική υπόσταση αλλά δεν έχουν κάποιον ρόλο, κάποιον μισθο και περιμένουν να παρέλθει το σύντομο χρονικό διάστημα για να πάρουν την πολυπόθητη βεβαίωση ότι υπήρχαν εκεί σωματικά και να δικαιούνται ύστερα να παραγγείλουν την μεγάλη πινακίδα - ¨κράχτη, ότι δήθεν μετεκπαιδεύθηκαν στο προαναφερθέν Πανεπιστήμιο. Επίσης, όποιος γνωρίζει από έρευνα θα μπορεί να αναλογιστεί ότι 3 μήνες είναι ελάχιστο χρονικό διάστημα για να γίνει κάποιο πείραμα, να εξαχθούν συμπεράσματα να γραφτεί μία ή «μίσή» εργασία.Και φυσικά για υποστηρίξει κάποιος μια θεωρία χρειάζονται πολλά evidence που θα δημοσιευθούν στο παγκόσμιο site της ιατρικής βιβλιοθήκης στις ΗΠΑ (pubmed).Υπάρχουν σοβαροί ερευνητές που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους για μελέτη μιας υπόθεσης και ενώ έχουν 100άδες δημοσιεύσεις δεν καταφέρουν να τεκμηριώσουν τη θεωρία τους.Ο πατήρ Βασίλειος με μήδεν ερευνητικό έργο προσπαθεί να μας πείσει ότι είμαστε Ελέφαντες, για ζητήματα μάλιστα που η Εκκλησία και η Ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια έχουν πολλάκις αποφανθεί.Θλίβομαι βαθύτατα σεβάσμιε Πάτερ.Δείτε και τον εξίσου ιερέα και επιστήμονα στη βιοιατρική πατέρα Νικόλαο, επίσκοπο Μεσογαίας τι άποψη έχει επί του θέματος.Και αυτός ήταν στα ίδια « λημέρια» στη Βοστώνη και αυτός συγγράφει στο Pubmed. Εν κατακλείδι θα ήθελα να σας ευχηθώ με όλη μου την καρδιά και όλα τα κύτταρα του σώματός μου, χωρίς ίχνος υποκρισίας: Καλό παράδεισο! Ο γλυκύτατος Νυμφίος, ο εσταυρωμένος Ιησούς Χριστός να σας πάρει εν μετανοία και με την ευχή στο στόμα και καρδιά. Απαραίτητη προϋπόθεση να βρείτε έναν καλό πνευματικό και να μελετήσετε τον πνευματικό και επιστημονικο θησαυρό που υφίσταται.
Μ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ας μου επιτραπεί κι εμένα να λάβω εν συντομία θέση σε αυτήν την καλοπροαίρετη αντιπαράθεση. Θεωρώ πως ο σεβαστός π. Βασίλειος Θερμός αν και από χρόνια ξεκίνησε με αγαθή διάθεση, στηριζόμενος στη διπλή του ιδιότητα και στις πείρα που αυτές συνεπάγονται, ώστε να βοηθήσει το χριστιανικό κόσμο να αποβάλει κάποιες εσφαλμένες θεωρήσεις περί πνευματικής ζωής, πλέον καταλήγει περισσότερο να σκανδαλίζει τους αδελφούς, να ξεσηκώνει διαφωνίες, να κατηγορεί γνήσια αγωνιζόμενους πιστούς. Δε θα τολμήσω να μπω στο επιστημονικό κομμάτι των λεγομένων του (αν και ως ιατρός ο ίδιος θα μπορούσα πολλά να αναφέρω). Συμφωνώ με τον Καθηγητή κύριο Κουντουρά και παραπέμπω στα γραφόμενά του. Όταν κάποιος είναι ιερέας και παράλληλα ψυχίατρος, είναι καλό να διακρίνεται από λεπτότητα χειρισμών νευροχειρουργού που προσπαθεί να εξαιρέσει όγκο από τα βάθη του εγκεφάλου! Εχουμε καταλήξει να ψυχιατρικοποιούμε την πνευματική ζωή σαν να περνούν όλα από τα όρια του πεπερασμένου ανθρώπινου μυαλού.
Ας μας φωτίζει ο Άγιος Θεός να διακρίνουμε καθαρά τις παγίδες του πονηρού και να μην παρασυρόμαστε από την πτωχή και παραπλανητική ανθρώπινη (ψευτο)σοφία
ΚΓ

Ανώνυμος είπε...

Οταν η πένα του καθηγητού Κουντουρά ξεκινά να δουλεύει να είστε σίγουροι ότι έχει χτενίσει όλα τα πεδία και όλο το ιντερνετ για την επιατημονική του παρέμβαση.Και βέβαια ο καθένας εχει την άποψή του αλλά και λίγο να μελετούμε προσεκτικά αυτές τις παρεμβάσεις.Συγχαρητήρια καθηγητά για την εμπεριστατομένη παρέμβασή σας.

Elpiniki Matta είπε...


Αν ένας ιερωμένος δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει τις τοποθετήσεις του στο θέμα της ομοφυλοφιλίας ,που τόσο ξεκάθαρα αναφέρεται στο Ευαγγέλιο, τότε τι να περιμένουμε από τους νέους μας που αντιμετωπίζουν τόσες προκλήσεις;
Ελπινίκη





Elpiniki Matta είπε...

Ο π.Βασίλειος Θερμός προσπαθεί κάτω από τον επιστημονικό μανδύα(που αποδεικνύεται ανύπαρκτος στον διεθνή επιστημονικό κόσμο)να μας προβάλει τις δικές του ιδέες, δεν βρήκε όμως το κατάλληλο ακροατήριο όπως δεν βρήκε και το κατάλληλο επιστημονικό ακροατήριο.
Κ.Μ.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com