16 Μαρ 2017

Παραπομπή διαχριστιανικού συγκρητιστικού οικουμενισμού, σε ομιλία του κ. Π. Υφαντή


Αποτέλεσμα εικόνας για Παναγιώτης Υφαντής

ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ  ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ,  ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ κ. Π. ΥΦΑΝΤΗ
 «Η Ορθοδοξία δεν περιμένει οι άλλοι χριστιανοί να μεταστραφούν και να γίνουν μέλη της», ανέφερε σε ομιλία του ο καθηγητής κ. Παναγιώτης Υφαντής που τιτλοφορείτο ‘’Ορθοδοξία και δεκτική οικουμενικότητα’’, στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης την Κυριακή της Ορθοδοξίας, με παραπομπή σε παλαιότερο κείμενό του από το Π.Σ.Ε. (1975).  Και πρόσθεσε ότι ‘’επιθυμία της (Ορθοδοξίας) είναι να αγωνιστούν όλοι στις δικές τους εκκλησίες και παραδόσεις ώστε να κατανοήσουν σε βάθος την πληρότητα της αποστολικής πίστης, η οποία ενυπάρχει στην πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’. 

Αποτελεί εκκλησιολογική στρέβλωση και έκφραση διαχριστιανικού συγκρητισμού η αναφορά αυτή του κ. Π. Υφαντή.  Φυσικά στην Ορθόξη Εκκλησία ομιλούμε για επιστροφή των εκτός Εκκλησίας σ’ αυτήν.  Είναι ποτέ δυνατό να λέγεται ότι ‘’επιθυμία της (Ορθοδοξίας) είναι να αγωνιστούν όλοι στις δικές τους εκκλησίες και παραδόσεις’’;  Οι αιρετικές ομάδες και κοινότητες,  την οδό απωλείας επέλεξαν και δεν είναι ποτέ δυνατό ‘’να κατανοήσουν σε βάθος την πληρότητα της αποστολικής πίστης’’.
Ο καθηγητής κ. Παναγιώτης Υφαντής μίλησε για την κατανόηση της πληρότητα της αποστολικής πίστης, η οποία ενυπάρχει στην πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής.  Για ποια ‘’πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’ μπορούμε να ομιλούμε για τις αιρετικές ομάδες ή κοινότητες;  Άλλο οδός απωλείας και άλλο ‘’πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’.  Και φυσικά αυτά που ανέφερε δεν αποτελούν ‘’ερμηνευτική’’ τύπου ‘’terminus technicus’’.   Αποτελούν ξεκάθαρα συγκρητιστικές εκκλησιολογικές στρεβλώσεις.
Η επισήμανση αυτή του κ. Π. Υφαντή  είναι πλήρης εκκλησιολογικών στρεβλώσεων.    Η αναφορά του αυτή στο Π.Σ.Ε. δεν εκπλήσσει, καθότι στο βαβέλειο αυτό συνοθύλευμα με την πνιγηρή παρουσία του πλήθους των προτεσταντικών αιρέσεων, δεν πρόκειται ποτέ να επιχειρηθεί οποιαδήποτε νύξη που να απαντά στο ερώτημα ‘’τι εννοούν όταν λέγουν Εκκλησία’’, καθότι συνεπακόλουθα θα πρέπει να αναφέρουν και ποια είναι η Μία,  Αγία Εκκλησία.  Και μόνη η προσπάθεια να καθορίσουν ποια είναι η Μία,  Αγία Εκκλησία, θα ‘’δυσκολέψει’’ περισσότερο τα πράγματα στο Π.Σ.Ε. Τους αρκούν τα ‘’ελάσσονα’’ και το πλήθος των διαχριστιανικών συγκρητιστικών ατόπων. Στο συνοθύλευμα του Π.Σ.Ε.  αρκούνται σε συγκρητιστικές αοριστολογίες περί Εκκλησίας.   

Πόσοι γωρίζουν ότι αυτό που ανέφερε ο κ. Π. Υφαντής είναι απαράδεκτη θεολογική θέση;  Πόσοι όμως ομιλούν;   Αυτοί που με τόσο μένος επιτίθενται σε όσους επιμένουν στην ορθόδοξη ακρίβεια, αναπαύονται με τέτοιες θέσεις;  Αποταμιεύουν δυστυχώς  το μένος των για εκείνους που έχουν εθισθεί  να πολεμούν, σε όσους δηλαδή επιμένουν στην ορθόδοξη ακρίβεια.  

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όταν λέμε την ομολογία της πίστεως κάθε βράδυ στο απόδειπνο,το γνωστό Πιστεύω,εδώ βρίσκουμε συμπυκνωμένα σε κάθε λέξη και κάθε φράση τι ακολουθούμε,τι πιστεύουμε,τι ομολογούμε και τι προσδοκούμε. Θέλει κάποιος να είναι συνεπής,συνειδητά δέχεται αυτά που ομολογεί καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής του. Αν θέλει,αν δε θέλει τότε κανείς δε τον πιέζει όπως κάνουν στο μουσουλμανισμό. Αλλά αν το αποφασίσει όπως μας λέει κι ο Χριστός υπολογίζει και το κόστος,όπως κάνουμε όταν θέλουμε να οικοδομήσουμε ένα σπίτι. Και δε κοιτάμε πίσω,μόνο μπροστά. Τώρα επειδή αναφέρεται περί απωλείας των αιρετικών αυτό δεν ανήκει στη δική μας κρίση,του Χριστού το θέμα. Μη ξεχνάμε ο ένας από τους δύο ληστές πήγε στο παράδεισο,παρ΄ότι έκανε περίπου τα ίδια με τον άλλο που κολάστηκε. Δε ξέρουμε τι επιφυλάσσει για το καθένα ο Θεός ως το τέλος του κάθε ανθρώπου,μπορεί να υπάρξει μετάνοια,το καθήκον του χριστιανού είναι να στέκει αυτός στέρεος στην πίστη εντός της κιβωτού που παρέλαβε και διδάσκεται από τη Αγία Γραφή και τη παράδοση της Εκκλησίας των αποστολικών πατέρων και διαδόχων τους χωρίς να αλλάζει τίποτα απ΄όσα συντάχτηκαν στο παρελθόν από πανορθόδοξες συνόδους.

Ανώνυμος είπε...


"...να αγωνιστούν όλοι στις δικές τους εκκλησίες και παραδόσεις ώστε να κατανοήσουν σε βάθος την πληρότητα της αποστολικής πίστης, η οποία ενυπάρχει στην πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής " - με άλλα λόγια, στη πληρότητα της αποδοχής του αλάθητου του πάπα, (για τους παπικούς) και στην πληρότητα της απόρριψης της Παναγίας, των Αγίων και του μοναχισμού (για τους προτεστάντες) υπάρχει η πληρότητα της αποστολικής πιστής;;; Ξέρουν ακόμα τι λένε τελικά; Αλλά εκ της "Ο"ΑΚ δεν περιμένει πια κανείς Ορθόδοξος άνθρωπος κάτι διαφορετικό....


Ανώνυμος είπε...

Ακούτε τι λέει ποιμένες της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας; Κουφαθήκατε; Ποιος του δίνει αυτό το δικαίωμα; ΕΣΕΙΣ! Και μετά διώκετε με περισσό δεσποτικό νταηλίκι αυτούς που με πόνο και αίμα της καρδιάς ομολογούν τις αλήθειες των Αγίων μας! Δεν σας έμεινε ντροπή. ΟΧΙ. Διότι εσείς ανοίγετε το δρόμο, που τολμάει και διακηρύττει ένας ασήμαντος εντολοδόχος σας. ΚΡΙΜΑ! Και πάλι ΚΡΙΜΑ!
Εγώ, ένας ασήμαντος εμπαθής και βαριά αμαρτωλός άνθρωπος, αλλά συνειδητό μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, των Αποστόλων και των Αγίων, ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΩ.
Σ.Η.

Ανώνυμος είπε...

Πολλοί Ὀρθόδοξοι θεολόγοι πού συμμετεῖχαν στήν Οἰκουμενική Κίνησι φαίνεται νά ἐπηρεάσθηκαν σημαντικά ἀπό τήν παπική θεωρία τῶν διϊσταμένων (ἀδελφῶν) Ἐκκλησιῶν. Σύμφωνα μέ αὐτήν, ἐκτός ἀπό τήν πραγματική Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ (τήν παπική) ὡς ἀληθεῖς Ἐκκλησίες (ἔστω ἀτελεῖς) μέ ἀποστολική διαδοχή καί ἔγκυρα μυστήρια θεωροῦνται ἐπίσης λόγῳ τοῦ κοινοῦ βαπτίσματος καί οἱ ἀπεσχισμένες, αἱρετικές Ἐκκλησίες, οἱ ὁποῖες ἀποτελοῦν παράλληλες ὁδούς σωτηρίας μέ τήν Καθολική Ἐκκλησία. Οἱ διάφορες οἰκουμενιστικές θεωρίες περί ἀδελφῶν Ἐκκλησιῶν, περί εὐρείας Ἐκκλησίας, περί Ἐκκλησιῶν ἐκτός τῶν Ὀρθοδόξων κανονικῶν ὁρίων, περί Ἐκκλησίας Χριστοῦ ἐν τῷ συνόλῳ της, περί κοινοῦ ἤ μοναδικοῦ βαπτίσματος Ὀρθοδόξων - ἑτεροδόξων, περί δύο πνευμόνων τῆς Ἐκκλησίας, περί ναρκισσευομένης Ὀρθοδοξίας, περί ὑπάρξεως ἀποστολικῆς διαδοχῆς καί ἐγκύρων μυστηρίων στίς αἱρετικές ὁμολογίες μαρτυροῦν τήν ἐπίδρασι τῆς παπικῆς, περιεκτικῆς ἐκκλησιολογίας στήν Ὀρθόδοξο Ἀνατολική. Εἶναι ἀναμφίβολο ὅτι οἱ ἀνωτέρω διακηρύξεις τῶν θεολόγων πού συμμετεῖχαν στήν Οἰκουμενική Κίνησι κάθε ἄλλο παρά Ὀρθόδοξες εἶναι. Θεώρησαν προφανῶς, ὅτι ἡ ἕνωσις τῶν ἑτεροδόξων Ἐκκλησιῶν μέ τήν Ὀρθόδοξο θά ἐπιτευχθῇ εὐκολώτερα, ἐάν κατορθώσουν νά ἀποδείξουν, ὅτι οἱ Ἐκκλησίες αὐτές εἶναι ἰσότιμα μέλη τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ μέ τήν Ὀρθοδοξία. Φυσικό ἐπακόλουθο τῶν θεωριῶν τῆς εὐρείας Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἀποδυνάμωσις τῆς αὐτοσυνειδησίας τῶν Ὀρθοδόξων, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί μόνο ἀποτελεῖ τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Η αυτοσυνειδησία τής ανά την οικουμένην Ορθόδοξης Εκκλησίας – όπως ρητά διακηρύσσεται στο Σύμβολο της Πίστεως και φαίνεται στην πρακτική της απαγόρευσης μυστηριακής διακοινωνίας με τα άλλα χριστιανικά δόγματα – είναι πως πρόκειται για τη Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού επί γης. Αυτό ισχύει de facto και de jure και το περισσόν εκ του πονηρού εστίν.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com